Digital innovation och utvecklingen av turism i en utmanande miljö

Välkommen att delta i en workshop och diskussion om besöksnäringens utmaningar kopplat till utvecklingen för att uppfylla de nya sociala, digitala och miljömässiga målen i European Green Deal. Workshopen arrangeras inom ramen för Interregprojektet Carpe Digem, den 4 november kl.11-13.

Foto: Torbjörn Thomsen

Om workshopen

Samtidigt som besöksnäringen är under utveckling för att minska sin klimatpåverkan är de också en av de branscher som drabbats hårdast av covid-19. I en digital workshop arrangerad av Carpe Digem-partners har du chans att lära dig mer om hur DIGEMs bidrar till att möta dessa utmaningar genom både policy och praktik, och samtidigt stärker de små- och medelstora företagens motstånds- och konkurrenskraft.

Under workshopen, som genomförs på engelska, visas goda exempel och vi för diskussion om vilka åtgärder som kan vidtas för att hjälpa besöksnäringen att fortsätta framåt.

Dag: 4 november 2020
Tid: 11.00-13-00

Anmälan via länk

Efter registrering skickas uppgifter ut om hur du ansluter dig till eventet.

Om projektet Carpe Digem

Projektet utvecklar den regionala förmågan att involvera medborgarna i digital transformation genom utveckling av smarta tjänster och produkter som skapar jobb och tillväxt, attraherar investeringar i forskning och utveckling och som generar balans mellan stad och land. Carpe digem är ett EU-projekt inom Interreg Europe.

Carina Eriksson
carina.eriksson@regionvasterbotten.se