Post-covid-19 - erfarenheter från IVA och Speva på Norrlands universitetssjukhus

I den första delen av en lunchwebbinarieserie om post-covid-19 får vi få höra om erfarenheter från arbete med covid-patienter på IVA och Medicincentrum på NUS.

Ritva Kiiski Berggren är överläkare på IVA, Maria Sehlin är disputerad sjukgymnast på IVA och Thomas Sandström är överläkare på Medicincentrum, professor i lungmedicin och de kommer berätta om sina erfarenheter.

Karin Wadell, ordförande i en nyligt startad LAG (lokal arbetsgrupp) för uppföljning efter covid-19 i Region Västerbotten, berättar om gruppens arbete.

Webbinariet pågår mellan 12.10 och 12.50.

Fritt för alla.

Följ sändningen via denna länk på Teams

OBS! Sändningen spelas in och kommer att finnas tillgänglig på regionens webbplats för kunskapsstyrning efteråt.