IT-pedagoger i Västerbotten!

Boka in tisdag den 30 maj kl. 13.00-15.30 i kalendern. Mediacenter, Region Västerbotten bjuder in till vårens träff för IT-pedagoger i Västerbotten.

Bilden föreställer en manlig föreläsare som pratar inför en grupp personer.
Foto: Photo by Kenny Eliason on Unsplash

Ett detaljerat program presenteras inom kort, men vi kan avslöja att Simon Lindgren, professor vid sociologiska institutionen vid Umeå universitet kommer att föreläsa om ChatGPT ut ett skol- och utbildningsperspektiv.

Det blir en visning av den nya Mediawebben där Thomas Ingeborn från Skolmedia berättar mer om den nya fräscha Mediawebben.

Mediacenter sammanfattar satsningen på kunskapshöjande seminarium om digital läsning och sist men inte minst ges tid för erfarenhetsutbyte och trevligt snickesnack.

Målgrupp

IT-pedagoger och annan personal som har i uppdrag att bevaka frågor som rör digitaliseringen i utbildningsväsendet.

Plats

Regionens Hus i Umeå, mer detaljer mejlas ut till anmälda deltagare några dagar före träffen.

Tidpunkt

Tisdag den 30 maj kl. 13.00-15.30.

Fika

Absolut, i anmälningsformuläret anger du eventuella allergier.

Välkommen!

Frågor