Webbinarium: Västerbotten utan gränser delar med sig av sina erfarenheter

Seminariet är inställt! Ett tillfälle för dig som är nyfiken på att höra mer om projektet Västerbotten utan gränser och få en inblick i projektets resultat.

Projektet har arbetat med att bidra till att lösa de utmaningar Region Västerbotten har när det gäller bemanning och kompetensbrist.

Genom att erbjuda ett attraktivt och innovativt arbetssätt har projektet lyckats locka till sig kompetenser till Region Västerbotten som annars skulle ha gått förlorade. Projektet har anställt svensktalande läkare och sjuksköterskor som arbetar online från andra länder.

Under detta webbinarium får du ta del av:

• Hur vi inspirerades att starta Västerbotten utan gränser och bygga ett unikt tvärfunktionellt team för att tillsammans möta projektets alla utmaningar.

Under seminariet varvas presentationer med paneldiskussioner och du får bland annat ta del av:

• Distansläkares, vårdpersonals och patienters upplevelser av vård på distans.
  • Hur BUP dragit nytta av Västerbotten utan gränser.
  • Projektets lärdomar som uppstått på vägen.
  • Politikens och ledningens syn på projektet.
  • Forskning och universitetets betydelse för projektet.

Vad ser vi framåt? Projektets fortsatta resa.

Varmt välkommen den 8 december kl 08.30-12.00