NYHETER 2020-04-14

Två nya dödsfall i Västerbotten till följd av covid-19

Under söndagen rapporterades två nya dödsfall till följd av covid-19 i länet. Det rör sig om en patient som vårdades på intensivvårdsavdelningen, IVA, vid Skellefteå lasarett samt en person som vårdades i sitt hem inom den kommunala hemsjukvården i Skellefteå. Totalt har sju personer avlidit till följd av covid-19 i Västerbotten.

Personen som vårdades på IVA vid Skellefteå lasarett var i 70-åldern och avled den 11 april.

Personen som vårdades inom den kommunala hemsjukvården var i 90-årsåldern och avled i sitt hem den 10 april.

Båda personerna hade underliggande sjukdom.

Av hänsyn till närstående och med tanke på patientsekretessen lämnar Region Västerbotten inte några ytterligare uppgifter om de avlidna.