EU-finansiering genom regionalfondsprogrammet för Övre Norrland 2021–2027

Nu börjar den nya EU-perioden och den första utlysningen i regionalfonden förväntas öppna inom kort. Detta innebär goda möjligheter till finansiering av projekt som ska arbeta med samhällsutmaningar i Västerbotten.

EU-finansiering

Välkommen till ett digitalt informationsmöte om

EU-finansiering genom regionalfonden

Region Västerbotten och Tillväxtverket bjuder in till ett informationsmöte om Västerbottens regionala utvecklingsstrategi och de samhällsutmaningar som pekas ut där samt det nya regionalfondsprogrammet för Övre Norrland och de möjligheter till finansiering av utvecklingsprojekt som finns där.

Målgruppen är aktörer i Västerbotten som planerar att söka finansiering eller är intresserade att veta mer om EU-finansiering genom regionalfonden.

Passa på och lyssna och ställ frågor till representanter från Tillväxtverket och Region Västerbotten.

Programmet i korthet

• Välkommen

• Presentation av Västerbottens regionala utvecklingsstrategi 2030

• Presentation av Europeiska Regionalfonden Övre Norrland 2021-2027

• Summering och avslut

Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta Anna-Karin Lönnebo om du har några frågor om mötet.
Kontakt: anna-karin.lonnebo@regionvasterbotten.se, 070-217 57 32

Inbjudan EU-finansiering genom regionalfondsprogrammet för Övre Norrland 2021-2027.pdf