Mänskliga rättigheter inom offentlig verksamhet!

Dagen kommer fokusera på hur arbetet med mänskliga rättigheter kan utföras inom offentlig verksamhet. Dagen kommer ge dig som beslutsfattare, chef eller tjänsteperson viktiga verktyg för att bidra till att stärka arbetet med mänskliga rättigheter i respektive organisation. Detta är en av fyra konferenser som anordnas i samverkan mellan länsstyrelserna, SKR och Uppsala universitet.

Dagen innehåller spännande föreläsningar om:

• Stärkt samverkan för mänskliga rättigheter i Västerbotten – en nyskapande trepartssamverkan mellan stat, region och civilsamhälle.
  • SKR:s arbete med mänskliga rättigheter.
  • Lärande exempel från Örnsköldsviks kommun.
  • Mänskliga rättigheter och den statliga värdegrunden.
  • Institutet för mänskliga rättigheter.

Se programmet i bifogad fil eller läs mer information här: Regional konferens mänskliga rättigheter | Länsstyrelsen Västerbotten (lansstyrelsen.se)

Målgrupp: Konferensen riktar sig i första hand till förtroendevalda eller dig som arbetar på en chefs- eller ledningsfunktion i kommun eller region. Konferensen är även relevant för tjänstepersoner och/eller andra nyckelfunktioner i arbetet med mänskliga rättigheter.

Datum och tid: 30 november 2022, 10.00-16.00

Plats: Scandic Plaza Umeå, Storgatan 40

Sista anmälningsdag är 24 november 2022.