Västerbottens nya samverkansrutin mellan skola, socialtjänst och hälso- och sjukvård vid psykisk ohälsa hos barn och unga

Välkommen till digitala informationsträffar! Västerbottens kommuner och region Västerbotten har tillsammans arbetat fram en ny rutin som gäller från och med 1 januari 2023, SAMSSS. Rutinen syftar till att barn och unga 6-17 år med psykisk ohälsa ska få insatser på rätt sätt, på rätt plats och i rätt tid.

Genrebild

SAMSSS

Rutinen är framtagen för att vara ett stöd för dig som personal inom skola, socialtjänst och hälso- och sjukvård när du möter barn och unga med psykisk ohälsa.
Länk till SAMSSS-rutinen

Samma information ges vid två olika tillfällen för att så många som möjligt ska få kännedom om den nya rutinen. Samarbete och samordning mellan verksamheterna är en förutsättning för att barn unga och närstående ska få det stöd och de insatser det har rätt till på ett sammanhållet sätt.

Målgrupp:

Chefer och medarbetare från skola, elevhälsa, socialtjänst och hälso- och sjukvård, som i sitt arbete möter barn och unga och deras föräldrar.

Tillfällen för informationsträffarna:

Tisdag den 31 januari kl. 10.30-12.00
Onsdag den 1 februari kl. 15.00-16.30
Ingen föranmälan krävs.

Plats:

Webbinarium i plattformen Zoom

Medverkande:

Moderator Thomas Berglund, implementeringsgruppen för SAMSSS-rutinen

David Isaksson, Biträdande Verksamhetschef Socialtjänst Lycksele kommun

Erika Holmberg, Elevhälsochef Umeå Kommun

Helena Jönsson, Verksamhetschefchef Primärvård länsuppdrag, Västerbotten

Jessica Nyström, implementeringsgruppen för SAMSSS-rutinen