NYHETER 2020-01-23

Regionen deltar på Uniaden den 28–29 januari

Den 28–29 januari är Region Västerbotten med på arbetsmarknadsmässan Uniaden i Umeå för att skapa nya kontakter bland de drygt 6 000 studenter som besöker arrangemanget.

Foto: Jonas Westling

– På Uniaden får vi möjlighet att visa att vi inte bara är en stor arbetsgivare inom hälso- och sjukvård utan också marknadsföra oss som en av Västerbottens största arbetsgivare inom exempelvis IT-området, säger Magnus Lövgren, HR-strateg.

I montern finns företrädare för de olika yrkesområdena och vi berättar om vilka kompetensbehov som finns idag och i framtiden. Det finns även möjlighet att anmäla intresse för praktik och/eller examensarbeten inom olika delar av regionens verksamhet.

Uniaden är Sveriges bredaste arbetsmarknadsmässa och arrangeras årligen vid Umeå universitet. Målgruppen är studenter inom teknologi, naturvetenskap, ekonomi, IT, media, design, HR och systemvetenskap.

Datum och tid: 28–29 januari, klockan 09.00–15.00 båda dagarna.
Plats: Umeå universitet, Universum, monter G5 undervåningen